Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Mathieu
|
Geplaatst: 25-01-2011 14:10:49 Onderwerp: bevoegheidsregels die de openbare orde raken |
|
|
|
p. 199: "(...) d.i. dus alle materiële bevoegheid- behalve, maar alleen voor de rechtbank van eerste aanleg, de algemene en bijzonder, maar niet-exclusieve bevoegheden van de uitzonderingsgerechten"
Welke materiële bevoegdheden raken nu de openbare orde?
Ik dacht alle materiële bevoegheid, maar de voorwaardelijke volheid van bevoegdheid van de Rb. van 1ste A. is dus een uitzondering, maar wat is het gevolg hier van?
Welke materiële bevoegheden zijn het nu? |
|
Terug naar boven |
|
|
Mathieu
|
Geplaatst: 25-01-2011 14:44:46 Onderwerp: |
|
|
|
Kdenk dat ik het al versta: hij bedoelt: alle materiële bevoegheden die niet onder de voorwaardelijke volheid van bevoegdheid vallen, dus alle exclusieve bevoegheden raken de openbare orde. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ties
|
Geplaatst: 25-01-2011 15:57:41 Onderwerp: |
|
|
|
ze zijn allemaal van openbare orde dacht ik...
Er is maar één uitzondering op: namelijk de niet-exclusieve bevoegdheden van de uitzonderingsgerechten maar dan ENKEL voor de rechtbank van 1ste aanleg.. Dus niet als zo'n niet-excl bevoegdheid aanhangig is voor een uitzonderingsgerecht, dan is de regel van toepassing, de openbare orde..
Verbeter me als ik fout ben  |
|
Terug naar boven |
|
|
Mathieu
|
Geplaatst: 25-01-2011 16:55:17 Onderwerp: |
|
|
|
aha, dat zal indd kloppen.
voor alle rechtbanken moet de materiële bevoegdheid ambtshalve dus worden opgeworpen behalve voor de rechtbank van eerste aanleg wanneer het gaat om een niet-exclusieve bevoegdheid van de uitzonderingsgerechten, dus behalve wanneer deze gebruik maakt van zijn voorwaardelijke volheid van bevoegheid
tzal dat zijn en tklinkt logisch ook  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|
|
|
|